Witalabostäder
Huvudmeny
Lyssna

Kundundersökning (NKI)

Under sommaren 2016 har Witalabostäder genomfört en undersökning där våra hyresgäster fick chansen att betygsätta sitt boende. Med facit i hand så kan vi konstatera att de allra flesta trivs bra och är nöjda med både service och bemötande.

Det är första gången Witalabostäder gör den här typen av undersökning och VD Erik Engelbrektsson är nöjd med resultatet:

- Undersökningen visade på lite högre värden än jag trodde och det är såklart positivt. Samtidigt framkommer områden där vi behöver bli bättre.

Trygghet, trivsel och bemötande från bovärdar och personal i Bobutiken fick bra betyg. De som har svarat är också nöjda med aktiviteterna som Witalabostäder ordnar och skötseln av utemiljön sommartid.

Skötseln av utemiljön vintertid och skötseln av själva husen fick något lägre betyg. Det som upplevdes som sämst var köken och hur ofta de underhålls och renoveras.

För varje bostadsområde ska handlingsplaner tas fram utifrån svaren.

Fakta om undersökningen

Witalabostäders NKI-värde i undersökningen blev 66,2 av 100. Om vi jämför detta med andra jämnstora kommunala bostadsbolag så ligger Witalabostäder ungefär i mitten.

NKI (Nöjd kund index) är ett nyckeltal som beskriver graden hur nöjda kunderna med en verksamhet. NKI är enligt flera oberoende forskningsstudier även ett bra nyckeltal för kundlojalitet. NKI är ett vanligt nyckeltal i kundundersökningar/nöjd kund undersökningar.

106 slumpmässigt utvalda personer har svarat på de 45 frågorna i undersökningen. Över 800 hushåll har ingått i urvalet. Undersökningen gjordes via telefon.

Senast uppdaterad 2016-10-24

Navigera vidare

Witalabostäder AB
Storgatan 7 A
574 80 Vetlanda

Bobutiken: 0383-966 00
Jourtelefon: 0470-456 00
Fax: 0383-970 61
E-post: info@witalabostader.se